Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.
Telefonní spojení Mateřská škola Ronov nad Doubravou

Třída „BERUŠKY“

 

Třídu „Berušky“ navštěvují děti ve věku od 5 do 7 let.

Pracujeme podle školního vzdělávacího programu „Rok v kruhu“, který nenásilně kopíruje přirozený chod přírody během ročních období. Konkretizován je v jednotlivých integrovaných blocích, ke kterým průběžně vytváříme třídní vzdělávací program. V něm postupně naplňujeme dílčí vzdělávací cíle z jednotlivých vzdělávacích oblastí prostřednictvím vzdělávací nabídky a snažíme se vést děti ke konkretizovaným očekávaným výstupům. Naším záměrem je zkoumat individualitu dítěte, zdokonalovat organizaci práce tak, aby činnosti dětí probíhaly klidně a nenásilně. Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech a situacích, vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit s důrazem na to nejpřirozenější – dětskou hru. Dítě je vzděláváno stále a průběžně, učitelka je s ním neustále v interakci a v situacích, které jsou přirozené (volná hra, řešení konfliktu, stravování apod.) má prostor k jeho dalšímu posunu a rozvoji. Tato interakce přirozeně probíhá jak s jednotlivci, tak se skupinou dětí i celou třídou.

V letošním školním roce nás budou provázet zážitky se skřítkem Letopisníkem ve spolupráci se  třídami Sluníčka a Kytičky a také s rodiči.   

 

 

Spolupráce s rodiči

  • průběžný dialog o dítěti, jeho dospívání, rozvoji
  • setkávání s rodiči na společných akcích mateřské školy
  • průběžné informace na nástěnce třídy – např. práce dětí a v aplikaci Naše MŠ
  • hodnocení dítěte dle jednotlivých oblastí, doporučení mateřské školy k nástupu do školy, rozvoji individuálních oblastí dítěte či konzultace s PPP ohledně OŠD

 

Příprava na školu

  • rozvoj gramotností nabídkou činností v průběhu roku (tělesná gramotnost, kulturní – předčtenářská, IT, předmatematická, sociální, přírodní). Tzn. rozvoj v oblasti sebeobsluhy, komunikačních schopností, sociálního chování, tělesné zdatnosti, ekologického cítění dítěte
  • naším cílem je probudit u dítěte vnitřní motivaci pro objevování a získávání znalostí a pro osvojování činností a vytvářet pozitivní vztah ke vzdělání

 

 

Práce s dětmi s OŠD, PO, PLPP

  • individuální práce dle doporučení PPP, potřeb dětí, zápis do diagnostických sešitů a záznamových archů pro děti v posledním roce docházky
  • průběžné vyhodnocování výchovně vzdělávací práce a rozvoje dítěte
  • cílem je vyrovnat vzdělávací šance dětí