Not seeing a Scroll to Top Button? Go to our FAQ page for more info.
Telefonní spojení Mateřská škola Ronov nad Doubravou

 

Třída „BERUŠKY“

 

 „Berušky“ navštěvují zpravidla děti ve věku od 5 do 7 let . Pracujeme podle školního vzdělávacího programu „Rok v kruhu“. V třídním vzdělávacím programu postupně naplňujeme dílčí vzdělávací cíle z jednotlivých vzdělávacích oblastí prostřednictvím vzdělávací nabídky a snažíme se vést děti ke konkretizovaným očekávaným výstupům. Naším záměrem je zkoumat individualitu dítěte, zdokonalovat organizaci práce tak, aby činnosti dětí probíhaly klidně a nenásilně. Zároveň se snažíme, aby byly děti co nejlépe připraveny pro vstup do základní školy. Vzdělávání je uskutečňováno ve všech činnostech a situacích, vyváženým poměrem spontánních a řízených aktivit. Dítě je vzděláváno stále a průběžně, učitelka je s ním neustále v interakci a v situacích, které jsou přirozené (volná hra, řešení konfliktu, stravování apod.) má prostor k jeho dalšímu posunu a vzdělávání. Tato interakce přirozeně probíhá jak s jednotlivci, tak se skupinou dětí i celou třídou.

 

Spolupráce s rodiči

  • průběžný dialog o dítěti, jeho dospívání, rozvoji a učení
  • setkávání s rodiči na společných akcích mateřské školy
  • průběžné informace na nástěnce třídy – např. práce dětí
  • pololetní hodnocení dítěte dle jednotlivých oblastí, doporučení mateřské školy k nástupu do školy, rozvoji individuálních oblastí dítěte či konzultace s PPP ohledně OŠD

Příprava na školu

  • rozvoj gramotností nabídkou činností v průběhu roku. Protože v současné společnosti, označované jako „učící se společnost“ nebo společnost znalostí se tento pojem rozšiřuje nejen na předčtenářskou a předmatematickou, snažíme se gramotnost zahrnout i do dalších oblastí lidské činnosti. Naším cílem je probudit u dítěte vnitřní motivaci pro objevování a získávání znalostí a pro osvojování činností

 

Rozvíjíme gramotnost:

  1. Tělesnou (biologická oblast)
  2. Kulturní – předčtenářskou gramotnost (jazyk a řeč), IT gramotnost (média), předmatematickou gramotnost, sociální gramotnost (já, dítě a ten druhý, dítě a společnost)
  3. Přírodní (environmentální oblast)

 

Práce s dětmi s OŠD, PO, IVP, PLPP

  • individuální práce dle doporučení PPP, potřeb dětí, zápis do záznamových archů pro děti v posledním roce docházky
  • průběžné vyhodnocování výchovně vzdělávací práce

 

 

Děti se scházejí v 6:00 hodin na třídě „KYTIČKY“, v 7:00 hodin se rozcházejí na třídu Sluníčka a Berušky. V 15:00 se děti spojují na třídu „KYTIČKY“ nebo se rozcházejí na kroužek a nadstandardní aktivity. Po jejich skončení je učitelka dovede na třídu „KYTIČKY“, kde si je převezmou zákonní zástupci nebo zmocněná osoba.

Časový rozvrh je vždy možno přizpůsobit režimu na jednotlivých třídách.

Časové údaje jsou orientační, v průběhu dne je možno přizpůsobit organizaci činností dětí jejich potřebám a aktuální situaci. Zachovány zůstávají vždy přiměřené intervaly mezi jídly, dostatečný pobyt venku.

Od příchodu dětí do MŠ probíhají individuální a skupinové činnosti dětí, podle zájmu. Při tom je dbáno na soukromí dětí, pokud projeví potřebu samostatné práce, nebo pobytu v klidovém prostředí mimo společné akce, je jim to umožněno. Dětem v období adaptace je umožněn individuální režim.

Didakticky cílené individuální, spontánní a řízené činnosti vedené učitelkou probíhají v průběhu celého dne, vycházejí ze zájmu a potřeb dětí. Pobyt venku je přizpůsoben podle počasí přibližně 2 hodiny.

V zimě je pobyt omezen při nepřízni počasí (vítr, mlha, znečištěné ovzduší, nebo teploty pod – 10 stupňů C.) V letních měsících se aktivity přesouvají ven s využitím zahrady a vycházek v přírodě.

Po obědě je vymezena doba na odpočinek (spánek). Děti nejsou do spánku nuceny, jsou respektovány jejich biologické potřeby. Mohou jen odpočívat. Odpočinek je součástí režimu dne. Učitelka respektuje individuální potřeby dětí.

Stanovený základní režim může být upraven v případě, že to vyplývá ze školního vzdělávacího programu, pořádání výletů, exkurzí, návštěv kulturních zařízení, besídek, dětských dnů a podobných akcí. Rámcový režim dne je postaven na stabilním časovém rozpětí jídel v tříhodinovém intervalu.